Nieuwe update - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Gerben Kleijn - WaarBenJij.nu Nieuwe update - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Gerben Kleijn - WaarBenJij.nu

Nieuwe update

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

13 December 2009 | Verenigde Staten, Phoenix

Hallo allemaal,

Het is weer eens tijd voor een update! Allereerst is het hier ondertussen een stuk kouder geworden. ’s Ochtends als ik naar werk ga is het denk ik een graadje of 10, koud genoeg om mn adem te zien iig. En ’s avonds hetzelfde. Dus trui en jas aan als ik het huis verlaat nu. Overdag is het wel okee maar vaak toch wel fris. En er is nu over het algemeen minder zon, veel bewolking en wat regen zo nu en dan. Dus Arizona heeft toch ook wel een winter, al is het meer een zeer lichte herfst zoals ik dat in NL gewend ben. Maar geloof me, na gewend te zijn geraakt aan de warme zonnige Oktoberdagen voelt het aan als midden winter... Grappige is dat mensen hier nog volop in korte broeken en T-shirts rondlopen. Er wonen zoveel mensen uit andere staten in Arizona dat veel gewend zijn aan temperaturen ver beneden het vriespunt (Iowa, Alaska, bv) en dit is als zomer voor hun. Ik had verwacht als Nederlander er ook wat beter tegen te kunnen maar helaas.

Goed, even terugdenken over wat ik allemaal gedaan heb de laatste tijd... Ik ben nog een keer gaan hiken met de groep die ik ontmoet had, en Saif was ook mee met Jessie, zn vriendin. Ze hadden ook hun hond meegenomen maar de wandeltocht bleek een zware te zijn met veel klimwerk dus na een uur of twee zijn we met zn drieen en de hond terug gegaan want we kwamen op stukken waar we de hond naar boven hadden moeten dragen en dat zat er niet in. Dus helaas, de tocht niet afgemaakt, maar dat is voor volgende keer dan.

Vorig weekend was ik op vrijdag na werk wat gaan drinken met collega’s, Brian en Rob. Rob zou vervolgens naar een ‘ugly sweater party’ gaan en vroeg of Brian en ik meegingen. We moesten allebei vroeg op zaterdag, Brian om naar California te gaan en ik om te werken, maar uiteindelijk hebben we toch ingegeven. Eerst naar een winkel om een lelijke trui te kopen, vervolgens naar Rob zn huis omdat er drie vriendinnen van Rob mee zouden gaan, en daar hebben we onze truien nog wat fraaier gemaakt met kerstversiering. Kerstballen enzo. Ze waren goed lelijk in ieder geval.

Het feest was in de Wrigley Mansion. Wrigley is een kauwgum merk en de Wrigley familie had een villa ergens in een zeer rijk deel van Phoenix. Ze wonen daar niet meer en de villa is nu een uitgaansgelegenheid, maar erg exclusief en niet voor iedereen open. Hoe wij in godsnaam binnen zijn gekomen snap ik niet helemaal maar Rob scheen connecties te hebben. Het feest zelf was verder matig. We hadden de ugly sweater contest gemist en het publiek was.... wat je verwacht in zo’n plek. Maar de drie vriendinnen van Rob waren erg gezellig en uiteindelijk is het goed laat geworden.
Zaterdag moest ik dus eerst werken en daarna heb ik getennist met Christophe. Dat is ondertussen een wekelijks ding geworden. Alleen gister brak de snaar van mn racket dus was het na een half uur over, waarop we maar naar zijn huis gingen om PS3 te spelen, die opeens kapot bleek te zijn. Dus dat was jammer. Maar goed de week daarvoor hadden we wel een uurtje of 2 getennist en daarna ben ik naar de IKEA gegaan om wat meubels te kopen. Dat viel helaas een beetje tegen en ik heb alleen een koffietafel mee naar huis genomen. Allereerst was de selectie meubels exact hetzelfde als in Nederland – wat ik wel had verwacht op zich – maar daarnaast vond ik het meeste ook gewoon lelijk. Dus voor een boekenkast, nachtkastje, bureau, en eettafel moet ik ergens anders gaan zoeken. Het was trouwens wel enigszins raar om door de IKEA te lopen, 6000 mijl van huis en het was gewoon identiek aan de IKEA’s in Nederland. ..

’s Avonds was ik klaar om in te storten want ik had maar 4 uur geslapen die nacht, maar toen belde Allie om weer uit te gaan. Dus ook die avond werd weer laat, en grappig genoeg ook die avond gefeest in een villa. Een vriendin van haar had een tante die een feest gaf en kennelijk is die tante schatrijk want dit huis was zo mogelijk nog groter dan Wrigley’s mansion de avond ervoor. Maar ondanks dat kan ik dan toch gewoon naar binnen lopen zonder dat iemand mij kent, en op de bank neervallen alsof het mijn eigen huis is. Doen ze hier niet moeilijk over...

Zondag was het plan om weer een dagtripje te maken in mn eentje maar door gebrek aan slaap werd ik wakker om half 1 ‘s middags. Dus dat had weinig zin meer. Een van de vrieninnen van Rob van vrijdag had gevraagd of ik mee wilde gaan naar een sort kunstfestival vlakbij waar ik woon dus dat ben ik toen maar gaan doen. Heel de dag doorgebracht met Carrie en Amy – Amy is haar huisgenoot en was ook een van de meiden die er vrijdag waren – ’s avonds Sushi gegeten en kennis gemaakt met het fenomeen ‘sake bomber’: een shotglas sake in een groot glas bier, en in een keer achterover. Na twee daarvan vond ik het mooi want ze slaan nogal in :) En na afloop nog wat Guitar Hero gespeeld bij mij thuis, altijd een succes!

En in de afgelopen week heb ik nog een paar keer afgesproken met Carrie. Dinsdag uit eten geweest en gaan midget-golfen (haar idee), wat best leuk was behalve dat ik midget-golf gehandicapped blijk te zijn. En gisteravond nam ze me mee naar een feest van een vriendin van een collega van haar. En wederom kon ik iemand’s huis binnenlopen zonder een enkel probleem. Ik kwam in mn eentje aan daar, en niemand scheen Carrie te kennen, maar ik ben gewoon maar een beetje het huis rond gaan lopen tot ik haar gevonden had. Serieus, als ik minder goed opgevoed was zou ik ondertussen al schatrijk zijn hier door de spullen die ik gestolen zou kunnen hebben. Dus bedankt voor niets, pa en ma :)

Nou ja dat was wel weer in een notendop wat ik gedaan heb hier geloof ik... Al met al heb ik amper tijd voor mezelf want bijna elke avond en elke dag in het weekend is er iets te doen bij iemand. Daardoor treft ook niemand van jullie een Kerstkaart aan op de mat van mij. Ik heb ze hier al twee weken liggen maar heb pas vandaag tijd gehad om ze te schrijven en adresseren. Ik zou vandaag naar Flagstaff gaan met Brian om de sneeuw op te zoeken maar toen die me gisteravond smste dat ik om half 6 bij hem moest zijn heb ik dat maar af gezegd :) Maar goed dat gaf me dus tijd om eindelijk die kaarten te schrijven, maar ja als ik ze nu ergens deze week op de post doe (waarvoor ik naar het postkantoor moet wat er maandag-vrijdag niet in zit) komen ze hopelijk nog voor Februari aan. Ik heb lang niet van jullie allemaal het adres dus sorry als je er geen krijgt.

Tsja, en verder... Ik vier Kerst bij Ramon en Tanya waar ik wel naar uitkijk. Zij waren zo goed als de enige personen die ik kende voor ik hier naartoe kwam maar ik zie ze verreweg het minst van iedereen hier. Ik ben vrijdag wat gaan drinken met ze maar dat was voor het eerst in misschien anderhalve maand dat ik ze gezien heb.

Verder weinig te melden eigenlijk. Ik ga nu ff fitnessen voor ik dit upload, want er moeten ook foto’s bij en dat duurt te lang, anders is de sportschool al dicht. En later komt Carrie hiernaartoe. En dan is het weekend alweer voorbij en is het weer tijd voor een werkweek. Wat is er nieuw bij jullie?

Oh, en als ik niet meer update voor die tijd, iedereen alvast een fijne Kerst en gelukkig 2010!!

Groeten!

  • 14 December 2009 - 06:27

    Martin:

    Leuk om weer eens wat te lezen, en zo te horen vermaak je je prima. Van huisfeest naar huisfeest met alleen de nodige guitar hero stop.

    Hier zag ik vanochtend al de eerste krabbende mensen buiten, dus prijs je gelukkig.

  • 14 December 2009 - 07:26

    Femke+Tifa:

    Hoi Ger, idd.leuk weer iets van je te horen. Hier maakt iedereen zich ook op voor kerst in de kou. Ik ga direct auto ijsvrij maken en naar de tennisbaan. Tifa maakt kennis met het fenomeen kerstboom. Grappig om te volgen, maar ingrijpen is af en toe ook nodig willen wij nog een boom hebben met kerst.
    Leuke feesten hebben jullie daar. Zou wel eens om een hoekje willen kijken.
    Liefs mam XXX

  • 14 December 2009 - 08:48

    Rens:

    Goodmorning Ger!
    Ik ga weer hetzelfde schrijven, namelijk dat het goed klinkt allemaal hehe! Had geprobeerd je te bellen op Skype, maar je was er niet en daarna viel mijn internet er steeds uit en had het geen zin nogmaals te proberen. Binnenkort nog maar eens een poging doen. Hier is het koud, maar gelukkig wel droog na al die regen de afgelopen vier weken. Ben alweer te lang terug hier in NL! Peter komt waarschijnlijk woensdag terug. Jammer dat jullie niet meer hebben kunnen afspreken, maar des te meer reden om weer te gaan sparen voor een ticket! En jij komt natuurlijk over 3 maandjes alweer hierheen! Mijn levensdoel nu is het zoeken naar een baan. Had vrijdag een sollicitatie voor online marketeer bij een bank, en wacht deze week op de uitslag daarvan. Verder zijn er weinig vacatures.
    Nou, genoeg geupdate! Spreek je snel broertje!
    Kus

  • 14 December 2009 - 08:56

    Eelke:

    Hey die Ger! Lang niet gesproken man. Je hebt er maar druk mee met dat uitgaan geloof ik ;) Zal je binnenkort is aanschieten op Skype want dan komt er ook niet van. Had afgelopen week naar Domenicaanse Republiek gegaan maar helaas, ging niet door. Uiteindelijk maar flink kleding geshopped, echt 3 tassen vol. En wohoo ik heb nu skinny jeans, tegen de tijd dat ze bijna uit zijn koop ik ze! :) Ben ook weer aan de fitness geslagen trouwens, dat niks doen was geen succes. En niet meer opzoek geweest naar een klim partner, ben jij alweer wezen klimmen?

    Spreek je snel

  • 14 December 2009 - 08:59

    RonSan:

    Hoi Gerben, bedankt voor weer een leuke update; elke keer weer benieuwd wat je zoal doet en meemaakt!Het is hier nu overigens ook fiks koud, iets vorst en dikke rijp op de auto's, en grijs...

    Wat bijzonder dat je zomaar zo'n dure villa in kan lopen zonder dat er iemand om maalt... Vrijheid, lekker. Moet ik onthouden als ik ooit nog zwerver wordt, kan ik lekker gratis mee-eten...

    Onze hond Ayla, de Spaanse Windhond na Bikkel, ligt nu als een hoopje ellende op de bank, met een handdoek over haar heen: ze is gisteren tijdens de kerstwandeling van dierenasiel Crailo in volle vaart tegen een man aangeknald, en nu heeft ze een opgerekte schouderband... Doet af en toe fiks pijn, en dat janken... wil je niet horen... Week rust en Ron haar naar buiten dragen om te plassen.

    Mooi landschap zat je weer in zeg! En die uitgesleten watergeul! Zien we in gedachten een linie Apaches doorheen trekken... Groet, Uggh!

  • 14 December 2009 - 14:47

    Mimi:

    Hey Gerben :-D. Haha, ik weet meer van je nu je in Amerika zit dan toen je nog hier zat ;-). Lees braaf je verslagen hoor! Fijn dat je je zo weet te vermaken daar.
    Apart dat je zo die huizen binnen loopt, misschien kunnen we een wenslijstje doorsturen?
    Pas ook met Eel een Ikea in geweest, erg lekkere garnalen op toast, dat wel, maar qua meubels waren we ook niet echt onder de indruk.
    Die Eel doet net of hij die jeans heeft bedacht ;-).

    Nou, t ga je goed, have fun, dikke X Annemieke.

  • 15 December 2009 - 15:22

    Miranda:

    WAT EEN BIZAR MOOIE FOTOS! Wow.... er staat heel droog rechtsonder ' verstuur als wenskaart' en ik het begin dacht ik dat je dat er expres als grapje erbij had gedaan, omdat t zulke ' kaart-fotos ' zijn zeg maar, maar het hoort natuurlijk bij de site... hihi
    Blij dat het goed gaat en dat je het zo druk hebt! Je zit je gelukkig niet te vervelen... jammer van het weer maar wees blij: vandaag en gister heeft het hier gevroren.... :)
    Veel liefs, en veel plezier met alles. Thijs vroeg trouwens naar je laatst en ik moest je de groeten doen zodra ik je mailde. bij deze dan!!!
    XXXXMi

  • 15 December 2009 - 15:26

    Miranda:

    Hier trouwens alles DRUK maar heel fijn. Heb deze maand 9 verjaardagen! O, en we vierden sinterklaas met de familie van Thijs, met surprises enzo, Toos (Thijs zn moeder) had mijn lootje getrokken, en mijn suprise was een bruiloft-taart. Ben dus denk ik wel in de smaak gevallen bij mn schoonfamilie! *blij* Hahaha.... anyway, its all good, lots of kisses!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Ik werk voor de University of Phoenix als enrollment counselor - begeleiding van nieuwe studenten. Ik heb dit twee jaar gedaan bij de internationale afdeling in Rotterdam maar deze sluit in Maart 2010 de deuren. Ik had de mogelijkheid te verhuizen naar Phoenix, Arizona en heb dit gedaan - sinds 9 Oktober zit ik in de VS. In dit reisdagboek kunnen jullie lezen waar ik hier zoal mn tijd aan besteed.

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 22555

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2009 - 28 Augustus 2012

Coming to America!

09 Oktober 2009 - 01 Januari 2012

Welkom

Landen bezocht: