Halloween - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Gerben Kleijn - WaarBenJij.nu Halloween - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Gerben Kleijn - WaarBenJij.nu

Halloween

Door: Jack Skeleton

Blijf op de hoogte en volg Gerben

01 November 2009 | Verenigde Staten, Phoenix

Geen zorgen, alles is okee. Vijf dagen geen update, jullie begonnen m al te knijpen zeker? Maar ik leef nog hoor, ik heb t alleen een nogal vol weekend gehad en zonder tijd om een verslagje te typen... Ik ben ook echt kapot nu. T is zondagavond half 10 en ik ben echt net 5 minuten thuis. Vanochtend om 9 uur hier vertrokken, maar goed daar kom ik zo op terug. First things first.

Vrijdag was er Halloween op werk. We hadden met ons team afgesproken om een high school thema te nemen en dus allemaal verkleed te gaan als iets dat met high school te maken heeft, zoals nerd, football-speler, leraar, etc. Ik was verkleed als skater, omdat ik immers niet heel veel voorbereidingstijd had en dit was redelijk bekend voor mij. Ik had natuurlijk niet mn Overzeas broeken meegenomen hiernaartoe dus ik moest wel alles aanschaffen, met als gevolg dat het een beetje een suffe poging tot skater werd (ik heb mn geld wel aan andere dingen uit te geven). Echter, vergeleken met de rest van mn team was het meer dan acceptabel. Niemand had echt zn best gedaan. Dat gold ook voor het versieren van ons deel van de werkvloer – we hadden het net zo goed niet kunnen doen want het was echt niks vergeleken met de rest van het kantoor. De meeste andere teams waren echt all-out gegaan, en hadden hele spookhuizen gecreeerd, of Willie Wonka’s chocolade fabriek nagebootst. En vervolgens allemaal ook passend verkleed natuurlijk – Willie Wonka, en oempa loempa’s enzo. En een ander team had The Wizard of Oz als thema, met tin-man, die leeuw, en de vogelverschrikker en alles. Het was behoorlijk spectaculair. Behalve ons team dan, dat niet :)

Achteraf wel jammer maar ik had echt geen idee dat iedereen voluit zou gaan. Ik bedoel, ik ben er pas net en er was nog niks te zien van enige vorm van voorbereiding tot donderdagmiddag. En toen had ik niet echt veel tijd meer om er wat meer energie in te steken, of dingen ervoor te kopen. Maar goed, volgend jaar nog een kans.

’s Middags kwamen kinderen van medewerkers dan langs om te trick-or-treaten, en die waren natuurlijk ook allemaal verkleed. Al met al wel leuk alleen ben ik niet zo van de kinderen. Maar goed ik hoefde niet te werken en ik ben een beetje gaan socializen met andere mensen die ook geen zin hadden om met kinderen te spelen. Al met al een gezellige dag, waarvan ik geen foto’s genomen heb... Maar ik verwacht dat ik van de week wel wat foto’s doorgestuurd zal krijgen van anderen, dus die zal ik nog wel uploaden dan.

Zaterdag had ik dus voor het eerst mn auto op een vrije dag. Ik was vroeg opgestaan om er goed gebruik van te kunnen maken. Maar dat viel tegen, ik moest namelijk eerst twee onderdelen kopen die ik nodig had om mn nummerbord te monteren. Vrijdagavond was ik naar een winkel gegaan maar kreeg te horen dat het dealer-onderdelen waren, dus ik dacht ze zaterdagochtend wel even snel te halen. Maar de eerste dealer waar ik naartoe reed had ze niet, dus moest ik nog naar een tweede. Die had ze wel maar tegen de tijd dat mn nummerbord echt eenmaal was bevestigd, was het al twaalf uur ’s middags. Ik wilde weer om 5 uur thuis zijn omdat ik om 7 uur een Halloween feestje had dus ik hield niet erg veel tijd over. Dus ik heb geen verre tocht gemaakt en ben maar naar de Desert Botanical Garden gegaan – gewoon in Phoenix.

De Desert Botanical Garden is dus een botanische tuin met woestijnplanten. Best aardig om een keer geweest te zijn, maar niet bijzonder boeiend ofzo. Ik denk dat mn ouders het beter zouden kunnen waarderen, dus pa en ma, als jullie een keer hier zijn gaan we er wel naartoe. Ik heb wel een hoop foto’s genomen, en bij dit verslag geupload. Veel plezier met het kijken naar 100 soorten cactussen. Het was in ieder geval een erg mooie dag, en het had wel wat om met volle zon door een nagebootste woestijn te lopen. Ik ontmoette ook een aardig echtpaar waarmee ik wat gepraat heb. De man was leraar cognitieve psychologie aan de ASU dus dat klikte wel (dat heb ik gestudeerd dus, voor wie dat niet weet – schaam je). Ze hebben me wat lokaties aangeraden waar altgernatieve rockbands optreden (wat me verbaasde want ze waren niet erg jong meer) en vertelde me dat de zanger van Tool een wijngaarden heeft in Noord Phoenix en deze wijn in verschillende winkels verkoopt, en daar nog weleens aangetroffen kan worden. Ik ga denk ik binnenkort eens op onderzoek uit waar die wijngaarden precies is zodat ik James Keenan (zn naam) ‘toevallig’ tegen het lijf kan lopen. Misschien worden we wel BFF’s. Zn middelste naam is Herbert, dus het lijkt me voorbestemd....

Ze hadden me verder aangeraden Sedona te bezoeken, wat ik vandaag gedaan heb. Maar daarover straks meer, eerste had ik gisteravond nog een Halloween feest. Het werd georganiseerd door vrienden van Gary die ik 3 weken geleden had ontmoet tijdens Greekfest, en toen hadden ze me uitgenodigd. Ik had een kostuum gekocht met de naam ‘Evil Jester’ en ik was in feite een soort skelet joker. Zwart rode kleding en een schedelmasker. Het zag er aardig uit. Als het goed is heeft Allie me een foto gestuurd die ze had genomen, ik zal zo even kijken en als ik m inderdaad heb zal ik m uploaden. Anders komt die later nog. Ik was zelf wederom te lui om mn camera te hanteren.

Goed, dus ik om 7 uur naar dat feest toe. Voor de deur in mn auto mn joker-muts en masker opgedaan, en vervolgens richting het feest. Alleen mn GPS had me iets te vroeg uit de auto laten stappen dus ik moest op zoek naar waar het was. Na 50 meter zie ik een gigantisch tuinfeest met 30 man ofzo, niet helemaal wat ik verwachtte (ik dacht gewoon een klein gezelschap) maar ik eropaf. Maar ja, probeer dan maar eens iemand te vinden die je kent, terwijl je zelf onherkenbaar bent en daarbij ook slechts zo’n 25% van je visie ter beschikking hebt doordat het masker telkens voor je ogen schuift. ... Later kwam ik erachter dat Gary en zn vrouw, en Allie, er nog helemaal niet waren dus niet gek dat ik ze niet kon vinden. Verder waren die vrienden van Gary er dus wel maar ja die had ik één keer gezien, 3 weken terug, en die waren OOK verkleed. Dus ik liep nogal verloren rond en ben een aantal keer heel dicht bij iemand gaan staan in de hoop dat ik hem/haar herkende. Mensen vonden me maar heel vreemd en als ik probeerde uit te leggen wie ik was en wat ik kwam doen konden ze me niet verstaan doordat ik mn masker voor had.... Vraag me niet waarom ik deze niet af heb gedaan, weet ik ook niet precies. Waarschijnlijk omdat het wel fijn voelde onherkenbaar te zijn in deze toch enigzins hachelijke situatie. Ohja, de meeste bezoekers van het feest ouder dan 12 waren NIET verkleed en vroegen me of ik niet een beetje te oud was om te ‘trick-or-treaten’.... Dus kennelijk is het niet verplicht om je te verkleden naar een Halloween feest als je geen kind meer bent, en ik voelde me behoorlijk overdressed..

Ik was ook nog door een deur van sliertjes een versierde garage binnengestapt om te kijken of ik daar mensen kende maar die garage zat vol met 4 tot 6 jarigen. Daar ben ik maar weer HEEL snel uitgegaan, want wat zou jouw reactie zijn als een onherkenbaar, duidelijk volwassen persoon die niemand schijnt te kennen de garage met kinderen binnenstapt.....

Goed uiteindelijk herkende die vrienden van Gary mij en kwam er een welkom eind aan een genante situatie. En toen Gary met zn vrouw en Allie later aankwamen werd het nog beter. Het was een flink opgezet feest trouwens. Het hele huis was van top tot teen versierd (aan de buitenkant), inclusief tuin, bomen, grarage dus, etc. Het was echt mooi om te zien. Het feest zelf was verder gezellig maar ik kende niet zo veel mensen daar en het was voornamelijk familie en vrienden tussen de 30 en 40. Dus Allie en ik hebben de hele avond rond een vuurtje in de tuin gepraat met de enige andere gast van onze leeftijd, en om 11 uur was ik weer thuis. Het was aan de ene kant leuk om Halloween op deze manier mee te maken – zo’n groot tuinfeest bedoel ik. Maar aan de andere kant denk ik dat ik volgend jaar misschien liever gewoon de stad inga want in de auto op de weg terug heb ik aardig wat gekke feestjes gezien op Mill Avenue.

Ok, ik wilde nog gaan vertellen over Sedona vandaag maar dat is best een flink verhaal en ik ben al een uur aan het typen. Ja, zou je niet zeggen inderdaad maar deze verslagen kosten me aardig wat tijd. Zie je wel terug in de kwaliteit uiteraard. Maar ik hou het dus ff voor gezien nu, de rest komt morgen wel (denk ik).

Doei!

PS Mn zusje in gister aangekomen. Ik heb haar nog niet gezien en amper gesproken, maar bij deze Renske, welkom in Phoenix! :) Leuk dat je er bent, en tot woensdag!

  • 02 November 2009 - 07:30

    Martin:

    Ha, eindelijk weer een update!

    Zo'n wijngaarden klinkt typisch Amerikaans, volgens mij begin je al aardig in te burgeren.

    En wat de Halloween feest op je werk betreft.. Half werk leveren en nul voorbereiding, High School ten voeten uit toch?

    Leuk om te horen dat alles nog prima gaat daar (en het zonnetje schijnt).

  • 02 November 2009 - 07:50

    Wouter:

    Mooi bakkie Gerb,

    Klinkt goed daar, halloween is hier vrij ongemerkt aan me voorbij gaan :p

  • 02 November 2009 - 08:07

    Femke + Tifa:

    Hoi Ger, ik kan me helemaal indenken hoe je je voelde man. Gelukkig dat Gary je kwam verlossen.En een hele mooie auto in een mooie tuin zo te zien.Gaan we zeker bezoeken t.z.t.Fijne avond met Peet en Rens en vergeet niet de Eskimozoen van mij in ontvangst te nemen via Rens!!

  • 02 November 2009 - 08:17

    Arneparn:

    Hey herbert,

    Heerlijk droog die opmerkingnen bij de foto's. Fijn dat je nu je waggie hebt en iets mobieler bent.
    Ik vraag me af wat ik zou denken als een 2 meter lang skelet-clown langskwam op mijn feest die ik niet eens kan verstaan. Ik heb trouwens geen Halloween gevierd, misschien volgend jaar in NZ ofzo. Heb trouwens mijn visum daarvoor binnen!!!!!

    Tot horens man!

  • 02 November 2009 - 08:19

    Bas:

    Ik zal alvast even een tipje van de sluier oplichten voor de mensen die niet op het verslag over Sedona kunnen wachten (zoals ik, direct gegoogled natuurlijk).

    Eerste video op Google maps: Blissful Hip Openers. Ik ben benieuwd!

  • 02 November 2009 - 18:59

    Jasper:

    Nice! Halloween for the win. Hier was het helaas iets minder tof helaas. Tof autootje ook! :D

    Groeten,
    Jap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Ik werk voor de University of Phoenix als enrollment counselor - begeleiding van nieuwe studenten. Ik heb dit twee jaar gedaan bij de internationale afdeling in Rotterdam maar deze sluit in Maart 2010 de deuren. Ik had de mogelijkheid te verhuizen naar Phoenix, Arizona en heb dit gedaan - sinds 9 Oktober zit ik in de VS. In dit reisdagboek kunnen jullie lezen waar ik hier zoal mn tijd aan besteed.

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 22555

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2009 - 28 Augustus 2012

Coming to America!

09 Oktober 2009 - 01 Januari 2012

Welkom

Landen bezocht: