Van alles, lees het nou maar gewoon - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Gerben Kleijn - WaarBenJij.nu Van alles, lees het nou maar gewoon - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Gerben Kleijn - WaarBenJij.nu

Van alles, lees het nou maar gewoon

Door: John Doe

Blijf op de hoogte en volg Gerben

23 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Phoenix

Hoi!

Nou, jullie merken het al – de frequentie van de verslagen gaat wat naar beneden… Omdat ik de hele dag aan het werk ben (9am tot 6pm) en ‘s avonds ook nog druk ben met interieur bij elkaar sprokkelen heb ik weinig tijd over om even stil te zitten en te typen. Ik sta om kwart voor 7 op en ben om kwart over 7 weer thuis, waarna ik net even snel kan eten en vlak voor sluitingstijd het winkelcentrum bereik. Als ik thuiskom ga ik dan nog ff wat op mn laptop kijken en slapen… Ik verwacht dat ik meer tijd zal hebben zodra ik een auto heb want dan veranderd mn reistijd van 60min in 15 min, dus dat scheelt me anderhalf uur op een dag (hm, nu ik dat zo lees zal het wel geen wonderen doen…. Maar met een auto ben ik ook een stuk sneller klaar met mn interieus bij elkaar slepen!)

Ik ben aardig slaperig terwijl ik dit typ. Vanmiddag hebben we een barbeque en zijn we om 12 uur klaar met werk, alleen als ‘ruil’ beginnen we vandaag om 7 uur ipv 9. Dus mn wekker ging al om 4:45am. Ik liep net naar de bushalte toen Gary belde dat hij deze ochtend graag die boxsprings langs wilde brengen die ik nog krijg van hem, dus ik weer terug naar huis en ben aan het wachten tot hij er is, en dan rij ik mee.

Mn appartement is trouwens gehoorig als ik weet niet wat.. De vrouw die me de woning verhuurde antwoordde op mn vraag of het goed geisoleerd was met een ‘ja’ maar dat als iemand een ‘heavy walker’ was dat ik het wel een beetje zou kunnen horen. Nou, haar definitie van een heavy walker is volgens mij alles en iedereen die tijdens het lopen de grond aanraakt want ik kan de mensen boven me exact volgen tijdens hun bezigheden. Gisteravond wilde ik dus een beetje vroeg gaan slapen maar toen vond iemand boven me het een goed idee om gitaar te gaan spelen, dus dat zat er niet in. Het was pas 10 uur ‘s avonds dus ik heb er verder niks van gezegd, maar ja ik merk wel waarom dit appartement goedkoop was iig :) Maar goed ik heb er geen spijt van, ik heb de mensen boven me ontmoet en ze zijn erg aardig en volgens mij gaan ze doordeweeks ook wel rond een uurtje of 11 slapen. Dus het zal wel loslopen. Ben het ook niet gewend om mensen boven me te hebben want ik heb altijd op de bovenste verdieping gewoond.

Ik heb in de laatste dagen de volgende dingen gedaan / meegemaakt:

- In een auto gereden
- Aangehouden door de politie
- Een gekke vrouw in de bus ontmoet (deze is voor jou, Danny).

Nummer 1 was gewoon een proefrit. Ik ga proberen de auto waarin ik gereden heb te kopen want hij reed lekker, er werd me aangeraden hem te nemen, en ik weet zelf niks van auto’s af. Gary had me in contact gebracht met iemand bij UoP die als vorige baan bij een auto dealership werkte en nog steeds contacten heeft. Hij heeft me meegenomen naar zn vorige collega en geregeld dat ik een auto kan kopen zonder al te veel gezeik of spelletjes. Dus geen afdingen, niet genaaid worden, gewoon een goede deal. Hij raadde me aan de auto te nemen dus ik ben er zonder al te veel onderzoek / vragen mee akkoord gegaan. Immers, wat ga je vragen of onderzoeken als je er niks vanaf weet? Ik vertrouw erop dat die gast weet waar die het over heeft aangezien die 20+ jaar in het vak zat, en hij wint zelf niks door me een slechte auto aan te raden. Alleen het lijkt zo’n deal te zijn waarbij alles direct en snel moet gebeuren of het gaat over, en het kost me wat moeite om geld van mn NL rekening naar mn US rekening te krijgen. Meestal duurt dit een dag of 5 maar ik heb samen met de bank een manier gevonden waarop het sneller kan maar toen ik langs de bank ging gister was het apparaat dat ze nodig hadden al afgesloten en kon niet herstart worden tot de volgende dag. Beetje kut want ik was er speciaal na werk naartoe gehaast.

Okee ik was alles wat je tot nu toe gelezen hebt aan het type nom half 7 ‘s ochtends dus maar toen kwam Gary en moest ik stoppen. Nu is het 6 uur ‘s avonds en ga ik weer verder.

Ok dat gebeuren met de bank is m niet geworden. Ik kon het geld niet direct op mn US rekening krijgen, waarschijnlijk door verschillen in bankpassen / systemen tussen Nederland en hier. Maar, de dealer is bereid de auto tot na het weekend vast te houden voor me en over het weekend kan ik het geld wel hiernaartoe krijgen. Dus dat is mooi. Ik was erg aan het stressen vandaag hierover want ik wil die auto erg graag en ik dacht dat als ik vandaag niet langs zou komen ik m kwijt zou zijn. Maar dat lijkt een beetje gebluf te zijn dus, wat op zich wel te verwachten was.

Okee verder met punt twee: aangehouden worden door de politie. Ik kreeg gister na werk een lift van een collega en die maakte een beetje een inschattingsfout tijdens het wegrijden van de garage en reed de weg op terwijl er een auto van links best wel snel aankwam. Terwijl hij er vlak voor langs ging merkte ik op dat het een politieauto was en we moesten allebei lachen, de politieauto leek gwoon door te rijden. Echter, we waren nog geen minuut aan het rijden toen de zwaailichten in de achteruitkijkspiegels zichtbaar werden en de sirene even aanging om duidelijk te maken dat we moesten stoppen. Dus mn collega informeerde me even over wat de procedures zijn – raam open, stil blijven zitten, en handen zichtbaar houden en duidelijk zeggen wat je gaat doen – zoals wanneer je iets uit je dashboardkastje wilt pakken. Dus de agent komt naar het raam, en direct krijg je een lamp in je gezicht gericht en een paar norse vragen te beantwoorden. Ik niet zozeer maar mn collega achter het stuur dus wel. Verder was het niet veel boeiends en hij kreeg alleen een waarschuwing en we mochten weer doorrijden. Toen opeens zei iemand vlak naast me ‘take care’ en had ik voor het eerst door dat er al 5 minuten een tweede agent vlak naast mij stond – in mn dooie hoek. Doen ze expres denk ik, maar ze had geen woord gezegd en ik was afgeleid door de agent met de lamp dus ik had het echt niet door. Nou ja heb ik dat ook weer meegemaakt.

Punt drie- gekke vrouw in de bus. Geen zwerver dit keer, sorry. Een medewerkster van UoP neemt elke avond dezelfde bus als ik terug van werk. We raakten de eerste avond aan de praat en het was best een gezellig gesprek tot ze doodgewoon de volgende woorden liet vallen: ‘Jesus and Mary are my bestest friends in the whole wide world’…. Dusssss, zo eentje kennelijk. Vanaf dat moment was ik wat minder spraakzaam en hoopte ik dat ze snel uit zou stappen want ik had geen zin in gesprekken over het geloof in een bus. Maar nee, we rijden alle 40 minuten van de rit samen. Oh op een gegeven moment merkte ik op dat ik Psychologie had gestudeerd en ze begon over therapie en over Charlie Manson, en hoe hij niet geholpen zou kunnen worden door therapie omdat er demonen in zn hoofd zitten. Hij kan alleen geholpen worden door God en de bijbel. Ik rij nu elke dag 40 samen met haar terug van werk en omdat we de eerste keer gepraat hebben en allebei bij UoP werken ben ik nu een goede vriend geworden van haar ofzo want ze komt altijd bij mij zitten. Ze heeft elke dag twee boeken bij zich, namelijk de bijbel en een boek getiteld ‘true devotion to Mary’, en ze heeft nog wat afbeeldingen van Jezus in dr hand. Ik kan niet wachten tot ik een auto heb…..

Vandaag moest ik dus werken van 7 tot 12 en daarna hadden we een barbeque met de hele internationale divisie (waar ik dus werk) ergens in een park. Dit was echt ontzettend leuk en ik heb veel nieuwe mensen ontmoet. In totaal waren er denk ik zo’n 300 mensen aanwezig. Mijn manager (die kende ik uiteraard al sinds maandag) is een Fransman die nu 10 jaar in Nederland is en het is echt een ontzettend toffe gast. Hij heeft veel moeite gedaan om me aan mensen voor te stellen vandaag en dat waardeerde ik wel heel erg. Verder werden er veel sporten gespeeld, zoals Football, Kickball (een soort variatie op baseball) er werd een Frisbee rondgegooid, maar ik heb voornamelijk volleybal gespeeld. Het was uiteraard heerlijk weer en rond een uurtje of 4 was het afgelopen maar ben ik met wat anderen nog naar een bar gegaan. Hier ben ik slechts een uurtje gebleven maar heb nog wat mensen ontmoet, en ben uiteindelijk naar huis gereden door mn manager (Christophe trouwens). Omdat hij ook Europees is delen we een hoop meningen en inzichten en we hebben het uitgebreid gehad over de Mormonen en over Scientology, alhoewel we allebei moesten toegeven dat onze kennis gebaseerd was op afleveringen South Park. Maar het was een erg geslaagde dag, en mijn enigszins negatieve ervaring van mn eerste werkdag is nu helemaal weggenomen. Ik ben echt blij dat ik hier naartoe ben gekomen. Hopen dat het zo blijft als de weken maanden worden….

Vanavond ga ik weer uit met Allie en wat anderen, dit keer in Scottsdale. Scottsdale is net als Tempe, Mesa, Chandler, Guadalupe, en nog vele anderen, een stad rondom Phoenix. Al deze steden bij elkaar worden het Phoenix Metro area genoemd, of ‘greater Phoenix’. Hetzelfde als New York, waar rondom liggende steden zoals New Jersey en Brooklyn tot een soort ‘groter New York’ behoren. Maar goed ik dwaal af, we gaan dus uit in Scottsdale. Tempe en Scottsdale zijn de twee steden waar je een nachtleven hebt, heb ik me laten vertellen. Ik ben vorige keer al in Tempe uitgeweest dus nu ben ik nieuwsgierig naar het alternatief. Ik zal het wel niet erg laat maken gezien de tijd waarop ik op ben gestaan vanochtend, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt.

Goed, dat was het weer voor vandaag. Dit was mn langste verslag tot nu toe, ik hoop dat die een beetje interessant was. Zo niet, whatever, je hebt het toch gelezen. Ik had beloofd om wat reacties te plaatsen op jullie berichtjes maar daar ben ik niet aan toegekomen, sorry. Ik stel het even uit tot morgen.

Mazzel!

  • 24 Oktober 2009 - 07:35

    Edgar & Charlotte:

    Haha, wij zijn de eerste deze zaterdagochtend! :D

  • 24 Oktober 2009 - 08:35

    Kris:

    Haha en ik de tweede! Fijn dat het allemaal goed gaat, zorg ervoor dat je niet al te veel aangehouden wordt door de Politie whaha :D En die vrouw in de bus.. ze gewoon dat je atheist bent.. kijken of ze nog steeds naast je komt zitten. :)

  • 24 Oktober 2009 - 08:43

    RonSan:

    Goh Ger, je maakt wel wat mee hoor... Sssspannnnend, zo'n Real American Aanhouding...! Was best wel even schrikken, denk ik?

    Leuk om je verslagen zo te lezen, en begrijpelijk dat je nu minder schrijft: jongen, je moet óók nog wel tijd hebben om aan jezelf te denken hoor! En je hebt het al zo druk.
    Fijn dat er een auto zit aan te komen, ben benieuwd wat voor een, en hoe-die-is...

  • 24 Oktober 2009 - 10:06

    Sabine:

    Haha ik krijg ineens het beeld in mijn hoofd van iemand die met gevouwen handjes het woord verspreid op straat, en dan thuiskomt, de megakoelkast opendoet, om vervolgens een een dikke kant en klare burger te gaan verorberen. Dinnertime honey!

    Oeh twisted! Stop it!

    Ga je binnenkort nog wat aan sport doen daar? ;-)

  • 24 Oktober 2009 - 10:49

    Rens:

    Whaha ik moet erg lachen om het demonen-vrouwtje, ik zie het al helemaal voor me! Aardig zoals je bent kun je natuurlijk ook niet zomaar zeggen dat ze moet opkazen haha!
    Ik mail je even over wanneer we kunnen afspreken volgende week!

    Kus

  • 24 Oktober 2009 - 12:54

    Femke,Frans + Tifa:

    Hoi Ger, weet je zeker dat nummer 1 de proefrit was en niet nummer 3?

    Man wat maak jij in korte tijd veel mee. Die reisverslagen zijn voor jou net als wat de foto is voor de Japanner: kun je nog eens teruglezen wat je ook al weer allemaal gedaan hebt die eerste tijd. En ook wij hebben veel plezier bij het lezen! Dankjewel!XXX

  • 25 Oktober 2009 - 12:25

    Eel:

    hey man,

    korte reactie dit keer maar erg leuk om te lezen allemaal ;) ik hoorde dat je een auto had gekocht cool! Nissan nogiets? Ikga hem ff opzoeken op internet, erg benieuwd. Trouwens een leuke online game gevonden die Niels ook speelt, check Heroes of Newerth als je een keer echt niks te doen hebt ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Ik werk voor de University of Phoenix als enrollment counselor - begeleiding van nieuwe studenten. Ik heb dit twee jaar gedaan bij de internationale afdeling in Rotterdam maar deze sluit in Maart 2010 de deuren. Ik had de mogelijkheid te verhuizen naar Phoenix, Arizona en heb dit gedaan - sinds 9 Oktober zit ik in de VS. In dit reisdagboek kunnen jullie lezen waar ik hier zoal mn tijd aan besteed.

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 22561

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2009 - 28 Augustus 2012

Coming to America!

09 Oktober 2009 - 01 Januari 2012

Welkom

Landen bezocht: