Half-jaar verslag - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Gerben Kleijn - WaarBenJij.nu Half-jaar verslag - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Gerben Kleijn - WaarBenJij.nu

Half-jaar verslag

Door: Herbert

Blijf op de hoogte en volg Gerben

21 Maart 2010 | Verenigde Staten, Phoenix

Hoi allemaal,

Het is alweer bijna 2 maanden geleden sinds mijn laatste verslag… Sorry voor de lange periode van stilte. Ik ben een aantal keer begonnen met het typen van een verslag maar werd afgeleid, en die halve verslagen zijn vervolgens nooit afgemaakt. Terwijl ik dit typ realiseer ik me dat de kans groot is dat dat nogmaals gaat gebeuren. Als je dit leest ben ik eindelijk successvol geweest, yay!

Laat ik maar weer beginnen met de formaliteiten: (1) alles nog steeds goed hier, en (2) ik vermaak me nog steeds. Ik heb geen enkele nieuwe dagtrip gemaakt sinds mn lange tocht langs de Grand Canyon en Monument Valley, en nu ik me dat bedenk ben ik een beetje teleurgesteld in mezelf... Ik heb ook geen nieuwe foto’s om te delen met jullie. Maar dat betekent niet dat ik elke avond en elk weekend saai voor de TV / Playstation zit. De meeste avonden ben ik te vinden in de sportschool of de klimhal, en in het weekend ga ik veel om met wat vrienden die ik recent gemaakt heb hier.

Een paar weken terug ontmoette ik dus een gast – Todd – waar ik vervolgens mee ben gaan klimmen. Via Todd ontmoette ik Zak (Zachary) en dit zijn nu mn twee vaste klimmaatjes. We klimmen 2 a 3 keer per week en ik merk dat ik snel weer richting mn oude niveau ga. 5 Maanden stilzitten deed mn klimskills geen goed. Buiten klimmen ga ik ook veel met ze om, en via Todd en Zak leer ik weer nieuwe mensen kennen want ze hebben een grote groep vaste gasten waar ze mee hangen. Zo is er vanmiddag een BBQ rond het zwembad bij Zak, en vanavond kijken we dan gezamenlijk episode 2 van The Pacific (suck it, Bas). Het rare is echter dat ik meer heimwee heb sinds ik met ze omga, want de groep doet me heel erg denken aan mijn vriendengroep thuis. Zelfde interesses, humor, etc. Dus aan de ene kant is het erg relaxt ook hier een groep vrienden te hebben die mijn interesses en humor delen, aan de andere kant denk ik dan ‘ja, maar dat had ik thuis ook en hen kende ik al veel langer...’.

Volgende week ga ik ook voor het eerst een echte berg beklimmen!! Daar kijk ik echt naar vooruit want toen ik hierheen verhuisde stond dat hoog op mijn lijstje van dingen die ik wilde doen hier, maar uiteindelijk heeft het 5 maanden geduurd voor ik met klimmen begon. Ik heb gister een touw en ander benodigd materiaal aangeschaft en het plan is volgende week zaterdag te gaan. Het weer moet wel even meezitten, want het heeft dit jaar al meer geregend dan dat het normaal gesproken in een heel jaar doet in Arizona. En Monsoon-seizoen is nog niet eens geweest!! Het weer wordt hier al wel heel erg mooi nu, met overdag volle zon en 25 graden, maar tot nu toe wordt dat om de twee weken onderbroken door een week hevige regen. En uiteraard begint die week telkens in het weekend....

Maar ik mag niet klagen denk ik. Ik hoor dat het in Nederland een zeer koude winter is geweest, en dat het nog steeds niet echt richting lente aan het gaan is? Ik lag midden Februari al in het gras in de zon. Er was vorige maand een bier-feest hier waar ik met wat mensen naartoe was gegaan, en het weer was fantastisch die dag. Dus na een paar uur bier proeven lag ik licht beneveld te genieten van een prachtige dag in Februari. En ik ga hard mn best doen die herinnering te bewaren als bewijs dat Arizona een goede plaats is om te wonen, want in de komende paar maanden gaat de gemiddelde temperatuur hier nog zo’n 15 graden omhoog....

Gelukkig krijg ik in Juni een korte onderbreking van die bizarre temperatuur want ik heb gister een ticket terug geboekt! Oh, sommigen van jullie verwachten misschien dat ik over twee dagen weer in Nederland ben. Maar nee – niet dus. Ik had oorspronkelijk een ticket terug op 23 Maart maar ik heb mn reis terug verzet naar Juni omdat dat gewoon beter uitkomt voor mij. Helaas heeft dit me wel wat extra geld gekost want ik heb een nieuwe reis moeten boeken. Ik had speciaal vooraf een ticket geboekt met een terugvlucht die ik binnen een jaar kon verzetten. Dit zou me dan zo’n 150 euro kosten voor administratie en wijzigingskosten en dergelijke, maar daar ging ik wel mee akkoord. Niet zo veel geld immers. Maar wat ze er niet bijvertellen is dat je tevens het verschil in prijs moet betalen tussen de datum van de oorspronkelijke terugreis (Maart) en de nieuwe terugreis (Juni). En aangezien Juni hoogseizoen is was dit een significant verschil. Het verzetten van de reis zou me in totaal 650 euro kosten!! En dan moest ik dus ook nog een vlucht terug naar Phoenix kopen. Ik heb dus maar gewoon een nieuw retourtje gekocht van Phoenix naar Brussel (goedkoper dan Schiphol) en terug. Ik arriveer vrijdag 4 Juni en vertrek maandagochtend 14 Juni weer. Dus, voor diegenen die nog geen vakantie geplanned hebben – probeer als het even kan rond deze data te boeken, tenminste, als je me even wilt zien voor ik weer wegga.

Er wordt me trouwens verteld dat ik een Amerikaans accent heb gekregen in mn Nederlands. Renske zegt dat ik raar praat... Dus nu heb ik een Nederlands accent in mn Engels en een Amerikaans accent in mn Nederlands, fijn. Hopelijk verdwijnt het snel als ik weer in Nederland ben straks. Over twee weken ben ik alweer een half jaar hier trouwens... Bizar hoe snel de tijd gaat. 9 April om precies te zijn. Ik was trouwens verrast te leren dat er die dag een groot feest gegeven wordt om dat te vieren hier! In het Phoenix Airway Center zelfs. En Muse en The Silversun Pickups komen optreden in mijn eer. Raar genoeg moest ik wel 50 euro besteden voor een kaartje – de guest of honor, notabene – maar goed, dat zal hier dan wel gebruikelijk zijn...

Oh over gasten gesproken, ik wil even van deze gelegenheid gebruik maken om Arn te verwelkomen! Arn, welkom, en veel plezier op je reis door de VS!! Tot over twee of drie weken, laat even weten wanneer ik je kan verwachten.

En als ik dan toch mensen direct aan het aanspreken ben, Bas, Simone, Aran, Lucija, Robin, Renee, Martin, Sander, en Brian – hoe was wintersport?? Stuur even wat foto’s en verhalen door, ik wil weten wat ik heb gemist... Ik kan wel zeggen dat ik stikjaloers was toen jullie daadwerkelijk gingen. Ik wist uiteraard al lang van tevoren dat ik er niet bij zou zijn maar toen de dag daadwerkelijk aangebroken was kon ik alleen maar denken aan hoeveel fun het was vorig jaar en hoe jammer ik het vond dit jaar niet van de partij te zijn. Dus, wrijf het even in met foto’s van valpartijen, filmpjes van jumps in het funpark, en meer van dergelijke shannanigans.

Tsja, dat wal het weel weer even voor het moment... Verder wil ik alleen nog even zeggen tegen diegenen die mogelijk nog steeds contact proberen te zoeken via mn Nederlandse nummer dat ik die telefoon al een paar weken kwijt ben. Geen idee hoe en waar maar ik kon m opeens niet meer vinden. Dus, als je me hebt gesmst en je hebt niks terug gehad, daarom. Smsen kan op mn Amerikaanse nummer (001 623 451 9850) en email werkt ook altijd goed, uiteraard.

Groeten aan iedereen, en tot in Juni!!

  • 21 Maart 2010 - 18:36

    Rens:

    Leuk om weer van je te horen, alhoewel we vorige week even leuk geskyped hebben! Ik had vandaag mijn verjaardag/afstudeer borrel en was erg gezellig. Nu even lekker een avondje chillen op de bank en tv kijken.
    Leuk dat je je ticket hebt geboekt, ik zorg dat ik die weekenden vrij houd!

    Kus, Rens

  • 21 Maart 2010 - 20:04

    Sander:

    IK ben heeelll erg benieuwd naar de klim verhalen op een echte berg! Foto's opsturen daar doen we tegenwoordig niet meer aan :D. check ff me website: sanderneugebauer.nl daar staan nu de foto's. Nu nog alleen van mijn camera maar hopelijk binnenkort ook die van de rest (toch genoeg ruimte).

    Super leuk om weer eens wat van je te horen.

  • 21 Maart 2010 - 21:51

    Bas:

    Hey man,ik ben er bij in juni! Echt jammer dat je deze maand niet kon komen. En echt jammer dat je niet mee was snowboarden! We hebben je gemist. Ter ere van jou heeft Simone nog wel een leuke kneuzing opgelopen trouwens ;)

  • 22 Maart 2010 - 07:48

    Mariska:

    Hey Gerben, leuk om weer eens wat van je te horen! Ik ben echt jaloers: "volle zon en 25 graden", dat wil ik ook!!! Maar in NL begint t lente-weer wel te komen! Als je binnenkort Arn ziet, geef hem dan een dikke knuffel van mij! ;) xxx

  • 22 Maart 2010 - 12:01

    Renée:

    Hey leuk man, dat je weer bent gaan klimmen. Ben benieuwd (en jaloers) naar de berg-klim-avonturen.

    Snowboarden hebt je wel echt gemist, want het was super tof!

  • 22 Maart 2010 - 12:18

    Femke + Tifa:

    Hoi Ger,
    Gisteren nog geskyped,maar toch leuk om je verslag nog te lezen.
    De tijd gaat snel. Ongelofelijk dat je al weer 6mnd. weg bent.Ik zie ons nog staan op Schiphol met een rol w.c. papier bij gebrek aan zakdoekjes.
    Waarom had je die eigenlijk bij je Rens?
    Wij kijken uit naar 4 juni!Het kan me niet snel genoeg gaan!
    Ben zo benieuwd of Tifa nog
    iets van herkenning laat blijken.
    Leuk dat je weer andere vrienden ontmoet en dat je weer aan 't klimmen bent.
    Veel plezier de komende tijd. Dikke knuffel mam + Tifa

  • 22 Maart 2010 - 13:31

    Aran:

    Check de site van Sander, daar staan de foto's op. www.sanderneugebauer.nl

    lator

  • 22 Maart 2010 - 17:01

    Fabio:

    "Hopelijk verdwijnt het snel als ik weer in Nederland ben straks."

    Nee... het zal nooit verdwijnen... NOOIT.

  • 22 Maart 2010 - 18:18

    Ies:

    Leuk verslag weer Gerben!
    Geniet van al je klim acties en dat van heimwee snap ik best. Veel gezelligheid om je heen doet je vaak terugdenken aan de leuke momenten in NL. Dat je nu een accent hebt komt ook doordat je in Engels begint te denken en vaak je zinnen verkeerd begint. Ik had dat toen ik in Munchen studeerde.
    Wij morgen voor 4 weken naar Bhutan, dus ook even globetrotter, zonder blog overigens. Goed dat het gelukt is met ticket. We zien elkaar vast in juni.
    Groetjes,
    Ies en Evelien

  • 22 Maart 2010 - 20:40

    Jolene:

    Hai Gerben!
    Wat leuk om weer van je te horen, moet zeggen dat ik je wel mis. Ook al zag ik je dan niet zo heeeel veel...
    Leuk dat je het naar je zin hebt daar en gelukkig is hier dan ook eindelijk de lente begonnen :)
    Niet zo gek dat je heimwee hebt, je bent al 6 maanden weg! Dadelijk Pinkpop weer en dit jaar helaas geen Gerben tent vlakbij :P
    Ben benieuwd naar je klim foto's en geniet vant klimmen!!

    xxx Jojo

  • 23 Maart 2010 - 16:39

    Eelke:

    Ja daar stond ik dan vandaag op schiphol om je op te halen. Voor niks dus he.. !

    Nee onzin, wist uiteraard al weer een tijdje dat je later kwam ;) Nu moet ik toch ook maar weer is gaan klimmen want je klimt me vierkant voorbij als je straks dat weekend terug bent.

    Zal binnenkort skype weer is aanzetten. Zit momenteel met verhuizing naar het nieuwe huis (is ongeveer af, lees bewoonbaar, krijg je nog wel te horen) even zonder internet maar dat is als het goed is ook morgen opgelost.. :)

    Grtz en have fun daar!

  • 25 Maart 2010 - 08:03

    Femke + Tifa:

    Hoi Ger,
    gefeliciteerd met je zusje!! 24 is die kleine meid al weer geworden.Waar blijft de tijd ook al weer?
    Natte neus van Tifa (en mij.)XXX

  • 03 April 2010 - 20:39

    Todd Ruggley:

    Hey Derby,
    Nice little blog you got going here. It seems like you have some very nice friends back home waiting to see you. I was a little thrown off when you said 25 degrees but I forget that in the Netherlands that temperature is in Celsius. Anyway, we are climbing again at QC tomorrow and I am excited.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Ik werk voor de University of Phoenix als enrollment counselor - begeleiding van nieuwe studenten. Ik heb dit twee jaar gedaan bij de internationale afdeling in Rotterdam maar deze sluit in Maart 2010 de deuren. Ik had de mogelijkheid te verhuizen naar Phoenix, Arizona en heb dit gedaan - sinds 9 Oktober zit ik in de VS. In dit reisdagboek kunnen jullie lezen waar ik hier zoal mn tijd aan besteed.

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 22557

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2009 - 28 Augustus 2012

Coming to America!

09 Oktober 2009 - 01 Januari 2012

Welkom

Landen bezocht: